"Manusia akan mati bila-bila masa,tetapi TULISAN boleh kekal selama mungkin..
Tulislah perkataan yang boleh menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak.."

Monday 7 January 2013

Berakhir Sudah :D


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasihani Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada sahabat-sahabat seperjuangan sekalian.

Exam telah pun berakhir maka bermula lah episod 'mabuk-mabuk'. haha
Jangan salah faham.

Kita semua setiap orang mempunyai tugas dan tanggungjawab masing- masing. Kita semua sibuk dengan kerja- kerja kita masing- masing sehingga adakalanya kita terlupa, terabai dan terlepas pandang pada tugas asasi kita iaitu kerja mengajak diri dan orang lain kepada penghayatan Islam yang sebenar, mengajak kepada Allah swt. 


Teringat pesan seorang murabbi, sibukkanlah diri kita dengan amal qawi iaitu amal yang mendatangkan pahala di sisi Allah swt. Sibukkanlah diri dengan amal qawi dalam membangunkan kembali umat yang sedang tidur lena. Kerana sifat umur itu, jika kita tidak disibukkan dengan aktiviti- aktiviti Islam, pasti kita akan disibukkan dengan aktiviti- aktiviti yang bersifat peribadi. Sedarilah sahabat- sahabat sekalian, hakikat Islam yang dagang ini. Kita punya tanggungjawab dalam menyelesaikan permasalahan umat Islam sekarang ini iaitu masalah aqidah, masalah iman. Maka, tidak lain dan tidak bukan, KITA PERLU BEKERJA DAN BERGERAK. Bukan lagi hanya pandai dalam berkata- kata.


Apa jua perancangan di musim cuti ini, jaga diri, jaga kesihatan. Selamat bercuti semua. Next sem jumpa lagi. ..



..................................

Episod Aizat


Aizat name die

Telah diberitakan, semalam anak sedara tersayang jatuh tangga tergolek sampai bawah. Alhamdulillah beliau tidak mengalami kecederaan yang teruk. Cuma matanya bernanah akibat tertusuk lidi.  Hanya Allah yang tahu perasaan ini.



wad Hospital Sultanah Nurzahirah KT



sedang makan biskut

hoorey..tangan kne balut..


Sangat-sangat berdoa dan berharap agar kecederaan mata beliau tidak memberi effect masa panjang.
Dan kepada kawan kawan dan para bloggers yang sedang membaca entry ini, mari sama sama kita berdoa supaya Dik Aizat cepat sembuh, dilindungi Allah dan juga dipanjangkan umur. Amin...



sekian, terima kasih.



xoxo A

5 comments: