"Manusia akan mati bila-bila masa,tetapi TULISAN boleh kekal selama mungkin..
Tulislah perkataan yang boleh menyebabkan kita GEMBIRA di akhirat kelak.."

Friday 4 January 2013

Dear Future Wife


Aku cuba mencari adakah telah layak diri ini membina sebuah baitul muslim? Impian tertinggi seorang mujahidin. Buat masa sekarang terlalu awal bagiku untuk memikirkannya. Sebelum itu perlu aku tegakkan dahulu Islam dalam diri. Kalau dalam diri pun masih tidak tertegak, mampukah aku?
"Tegakkanlah daulah islam dalam dirimu,nescaya islam tertegak di bumimu" (ulama')
 Aku sedar dalam dunia ini tiada insan yang sempurna, namun salahkah aku mencuba untuk menjadi imam yang terbaik untukmu? Aku ingin menjadi yang terbaik dalam mendidik barisan mujahid-mujahidah kita nanti. Salahkah aku? 

Buat dirimu,
Aku tidak mahu menjadi pengganggu hubunganmu dengan Allah. Aku yakin akan janji Allah.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, berikanlah cintaku pada yang cintanya hanya kepadaMu. Agar bertambah kecintaanku padaMu. Jika aku rindu, rindukan aku pada yang rindunya hanya pada peribadi dan perjuangan Muhammad s.a.w, agar bersambung kerinduanku pada RasulMu.Ya Allah, jika aku jatuh cinta, maka permudahkanlah cinta kami di landasan yang Engkau redhai. Namun jika sebaliknya Ya Allah, maka redhakanlah hati kami dan berikan kami pasangan yang lebih baik di masa akan datang. 
 In Shaa Allah, suatu masa hari nanti masanya akan tiba, kerana aku yakin, cintamu itu nanti akan menambahkan lagi cintaku padaNya.

Allah S.W.T berfirman,
 “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” 
(an-Nur’:26)
  Many relationships can't work because sometimes even when you love the person, the timing is just wrong.
p/s : Single and In a Relationship are just titles.
       Your heart determines your true relationship status.

      

xoxo A

3 comments: